Is ‘s ochtends vroeg sporten niet jouw ding? Na het lezen van de volgende tips, sta jij morgenochtend een stuk gemotiveerder naast je bed en is het een stuk makkelijker om je dag te starten met een workout bij fitness Gent.

© Pixabay.com

1.  Leg je sportkleren de avond van tevoren alvast klaar

Door je sportkleren ‘s avonds alvast klaar te leggen, start je je ochtend een stuk minder gestrest. Pak naast je kleren ook alvast je andere spullen. Zo hoef je alleen je tas te pakken en ben je ready to go. Dit scheelt je ‘s ochtends een hoop tijd dus kun je ook nog eens langer blijven liggen.

2.  Doe het licht aan

Als je het moeilijk vindt om ‘s ochtends wakker te worden kan het helpen om gelijk het licht aan te doen. Vaak helpt het opendoen van de gordijnen nog beter omdat je dan gelijk wat zonlicht binnenkrijgt. Er zijn tegenwoordig genoeg wekkers op de markt die natuurlijk zonlicht nabootsen. Door deze wekkers word je een stuk meer uitgerust wakker omdat het licht langzaam steeds feller wordt. Je ontwaakt een stuk langzamer en dus meer uitgerust. Het kan ook helpen om gelijk wat muziek aan te zetten, een goede playlist in de ochtend doet wonderen voor je humeur.

3.  Drink water en neem een stevig ontbijt

Drink als je wakker bent gelijk een glas water. Door gelijk een glas water te drinken staat je lichaam gelijk aan en moet het gaan werken om op gang te komen. De dag beginnen met lauw water gemengd wat met citroensap is nog beter, hierdoor komt je spijsvertering gelijk op gang. Let wel op, water met citroensap is geen maaltijdvervanger. Neem ‘s ochtends altijd een goed ontbijt. Zeker wanneer je een intensieve workout gaat doen is een goed ontbijt belangrijk. Je lichaam heeft voedingsstoffen nodig om te sporten en niet goed ontbijten zou ervoor kunnen zorgen dat je onwel wordt tijdens het sporten.

© Pixabay.com

4.  Vind een sportmaatje

Samen sporten levert een hoop voordelen op. Door samen te sporten blijf je gemotiveerd en kun je elkaar motiveren als de ander geen zin heeft. Door iemand te vinden die dezelfde sport doet, kun je elkaar ook blijven uitdagen. Het blijft altijd leuk en je kunt geen slechte excuses bedenken om niet te gaan als je hebt afgesproken om samen te gaan.

5.  Zorg voor een goed slaapritme

Het hebben van een goed slaapritme is van groot belang als je ‘s ochtend vroeg uit bed wilt komen. Als je vroeg opstaat is het net zo belangrijk om zes tot negen uur slaap te krijgen en deze slaap moet je ergens vandaan halen. Daarom is het belangrijk om op tijd te gaan slapen. Ontdek hoeveel uur slaap jij ongeveer nodig hebt en bouw hier een ritme omheen. Je lichaam een goed slaapritme aan wennen kost wat tijd en moeite maar ook op de lange termijn zul je er veel plezier aan beleven.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.